DOKUMENTARNI FILM „MAGNUM CRIMEN 1945.“ PRIKAZAN NA SJEVERNOAMERIČKOM KONTINENTU

U New Yorku, Norvalu, Montrealu te u najbrojnijoj hrvatskoj zajednici u SAD-u, u Chicagu

SAD/Kanada,  Uto, 10. Stu. 2015.

Dokumentarni film „Magnum crimen 1945.“ u produkciji Laudato televizije, o velikoj Bleiburškoj tragediji hrvatskoga naroda, predstavljen je u četiri hrvatske zajednice na sjevernoameričkom kontinentu. Prva projekcija filma održana je u nedjelju, 18. listopada 2015. u Hrvatskoj župi sv. Ćirila i Metoda i sv. Rafaela, dijelu nadbiskupije New York. Film je sljedeće prikazan u nedjelju, 25. listopada u Hrvatskom franjevačkom središtu „Kraljica Mira“ u Norvalu te istovremeno u Crkvi sv. Nikole Tavelića u Montrealu. Svoj promotivni hod sjevernoameričkim kontinentom film je završio u najbrojnijoj hrvatskoj zajednici u SAD-u, u Chicagu u nedjelju, 1. studenoga u Hrvatskom kulturnom centru.

Tema filma scenaristice i redateljice Nade Prkačin „Magnum crimen 1945.“ je do danas nesuđena zapovjedna odgovornost za pokolj desetaka tisuća pripadnika hrvatskih oružanih snaga, žena, djece i staraca na bleiburškom polju i križnim putevima u svibnju i lipnju 1945. godine. Na području Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bosne i Hercegovine evidentirano je više od 1.700 masovnih grobnica. Novo zlodjelo nad tisućama neiskopanih kostiju predstavlja šutnja o počiniteljima, uzrocima, djelima i posljedicama tog zločina o kojem se u desetljećima komunizma šutjelo.

Hrvatima u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, itekako su znana djelovanja institucija u komunističkom režimu, koja su učinila da toliki odu iz svoje zemlje i u drugim državama podižu svoje domove. U 26 zemalja svijeta živi barem 2,6 milijuna Hrvata, a gotovo polovica ih je u SAD-u. Hrvatska matica je, nažalost, time osiromašena, ali su obogaćene tolike druge sredine u kojima Hrvati pronose svoje porijeklo nama u domovini na ponos. Vidjela je to prilikom ovih projekcija i Ksenija Abramović, producentica filma i direktorica Laudata. Hrvatima koje je susrela odala je priznanje što se, nakon što su otišli iz zemlje, nisu pokolebali, nego su „počinjući ispočetka, ostali vjerni Domovini i u tuđini“. „To je Božji dar“, istaknula je Ksenija Abramović zaključujući: „I neka nam živi prelijepa naša Hrvatska. To je naša zemlja. I ne mogu nam ništa ni 'tuđini ni oluje koji kidali su nju jer ona još uvijek tu je i bit će, sve dok mi smo tu'! Sve dok je hrvatskog srca...!“

Uspješne projekcije filma u sve četiri hrvatske zajednice pokazale su koliko je Hrvatima stalo do promicanja istine što je i poticaj pape Franje koji je, prilikom svog pohoda Sarajevu, rekao da narod koji zaboravlja svoju prošlost, nema budućnosti. U sklopu projekcija kratko je predstavljena i Laudato televizija. I ovog su se puta hrvatske zajednice pokazale spremnima biti „na braniku domovine“, velikodušno prihvaćajući brigu za projekt prve obiteljske televizije s kršćanskim vrijednostima u Hrvatskoj koja s emitiranjem kreće na Božić ove godine. (kta/laudato)

foto

Online duhovni susret na temu: “Svećenik, običan čovjek?”

Sarajevo,  Čet, 18. Tra. 2024.

Nadbiskupijski centar za pastoral mladih „Ivan Pavao II.“, 25. travnja 2024. s početkom u 20 sati organizira online duhovni susret u sklopu projekta 'InSpirit – DigitalYouth'. Prijave su otvorene do 24. travnja

Pozvani biti radosni

Rim,  Čet, 18. Tra. 2024.

Pozvani biti radosni

Približavajući se Svjetskom danu molitve za zvanja (4. vazmena nedjelja), za izdanje lista „L`Osservatore Romano“ od 17. travnja 2024., Andrea Monda, ravnatelj toga lista, razgovarao je s kardinalom Lazzarom You Heung-sikom, prefektom Dikasterija za kler

Proljetna korona svećenika Tuzlanskog dekanata

Breške kod Tuzle,  Sri, 17. Tra. 2024.

U srijedu, 17. travnja 2024., održana je redovita proljetna korona svećenika Tuzlanskog dekanata, na kojoj su sudjelovala desetorica svećenika.