DOKUMENTARNI FILM „MAGNUM CRIMEN 1945.“ PRIKAZAN NA SJEVERNOAMERIČKOM KONTINENTU

U New Yorku, Norvalu, Montrealu te u najbrojnijoj hrvatskoj zajednici u SAD-u, u Chicagu

SAD/Kanada,  Uto, 10. Stu. 2015.

Dokumentarni film „Magnum crimen 1945.“ u produkciji Laudato televizije, o velikoj Bleiburškoj tragediji hrvatskoga naroda, predstavljen je u četiri hrvatske zajednice na sjevernoameričkom kontinentu. Prva projekcija filma održana je u nedjelju, 18. listopada 2015. u Hrvatskoj župi sv. Ćirila i Metoda i sv. Rafaela, dijelu nadbiskupije New York. Film je sljedeće prikazan u nedjelju, 25. listopada u Hrvatskom franjevačkom središtu „Kraljica Mira“ u Norvalu te istovremeno u Crkvi sv. Nikole Tavelića u Montrealu. Svoj promotivni hod sjevernoameričkim kontinentom film je završio u najbrojnijoj hrvatskoj zajednici u SAD-u, u Chicagu u nedjelju, 1. studenoga u Hrvatskom kulturnom centru.

Tema filma scenaristice i redateljice Nade Prkačin „Magnum crimen 1945.“ je do danas nesuđena zapovjedna odgovornost za pokolj desetaka tisuća pripadnika hrvatskih oružanih snaga, žena, djece i staraca na bleiburškom polju i križnim putevima u svibnju i lipnju 1945. godine. Na području Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bosne i Hercegovine evidentirano je više od 1.700 masovnih grobnica. Novo zlodjelo nad tisućama neiskopanih kostiju predstavlja šutnja o počiniteljima, uzrocima, djelima i posljedicama tog zločina o kojem se u desetljećima komunizma šutjelo.

Hrvatima u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, itekako su znana djelovanja institucija u komunističkom režimu, koja su učinila da toliki odu iz svoje zemlje i u drugim državama podižu svoje domove. U 26 zemalja svijeta živi barem 2,6 milijuna Hrvata, a gotovo polovica ih je u SAD-u. Hrvatska matica je, nažalost, time osiromašena, ali su obogaćene tolike druge sredine u kojima Hrvati pronose svoje porijeklo nama u domovini na ponos. Vidjela je to prilikom ovih projekcija i Ksenija Abramović, producentica filma i direktorica Laudata. Hrvatima koje je susrela odala je priznanje što se, nakon što su otišli iz zemlje, nisu pokolebali, nego su „počinjući ispočetka, ostali vjerni Domovini i u tuđini“. „To je Božji dar“, istaknula je Ksenija Abramović zaključujući: „I neka nam živi prelijepa naša Hrvatska. To je naša zemlja. I ne mogu nam ništa ni 'tuđini ni oluje koji kidali su nju jer ona još uvijek tu je i bit će, sve dok mi smo tu'! Sve dok je hrvatskog srca...!“

Uspješne projekcije filma u sve četiri hrvatske zajednice pokazale su koliko je Hrvatima stalo do promicanja istine što je i poticaj pape Franje koji je, prilikom svog pohoda Sarajevu, rekao da narod koji zaboravlja svoju prošlost, nema budućnosti. U sklopu projekcija kratko je predstavljena i Laudato televizija. I ovog su se puta hrvatske zajednice pokazale spremnima biti „na braniku domovine“, velikodušno prihvaćajući brigu za projekt prve obiteljske televizije s kršćanskim vrijednostima u Hrvatskoj koja s emitiranjem kreće na Božić ove godine. (kta/laudato)

foto

Mlada misa fra Danijela Lukića u Busovači

Busovača,  Pon, 22. Srp. 2024.

Mladomisnik fra Danijel Lukić proslavio je mladu misu u rodnom gradu Busovači 21. srpnja 2024., nakon što je zaređen za svećenika na svetkovinu sv. Petra i Pavla 29. lipnja u sarajevskoj katedrali Srca Isusova

Župa Korićani proslavila svog nebeskog zaštitnika sv. Iliju Proroka

Korićani,  Pon, 22. Srp. 2024.

U subotu 20. srpnja župa Korićani proslavila je svog nebeskog zaštitnika sv. Iliju Proroka svečanom patronskom misom koju je predslavio preč. Josip Lebo, travnički župnik i dekan.

Kardinal Parolin: Ukrajina je u mračnom času Kalvarije, zazovimo čudo mira

Berdychiv,  Ned, 21. Srp. 2024.

Državni tajnik kardinal Parolin, Papin izaslanik u toj zemlju u ratu, predvodio je 21. srpnja misu u marijanskom svetištu Berdychiv. Vjernike je potaknuo da ne gube vjeru čak i ako se čini da zlo ima prevlast.

Vlč. Vlatko Rosić proslavio 20 godina svećeništva

Zenica,  Ned, 21. Srp. 2024.

U župi Bezgrješnog začeća Blažene Djevice Marije u zeničkom naselju Crkvica, vlč. Vlatko Rosić proslavio je u nedjelju, 21. srpnja, 20 godina svećeništva.